Ο Παστέρ λοιπόν ως μαθητής είχε επιδείξει ένα σπάνιο ταλέντο για τη ζωγραφική, ταλέντο που τον οδήγησε άλλωστε να επιλέξει ως πρώτες σπουδές του, τις σπουδές στις Καλές Τέχνες. Κάποια στιγμή το ενδιαφέρον του μετεστράφη ώστε να ακολουθήσει τη γνωστή πορεία από τη μελέτη των φυσικών επιστημών στη μελέτη της χημείας και από εκεί στη μελέτη της μικροβιολογίας, με τα γνωστά επιτεύγματά του που τον κατέστησαν διάσημο, ώστε να του απονεμηθεί ο τίτλο του ιδρυτή της.
Τότε λοιπόν, ενώ βρισκόταν στο απόγειο της επιστημονικής αναγνώρισής του (1885) θέλησε να αναθέσει σε κάποιον ζωγράφο να κάνει το πορτραίτο του. Ο ζωγράφος ήταν ένας νεαρός Φινλανδός καλλιτέχνης, ο Albert Edelfelt τον οποίο ο Παστέρ είχε γνωρίσει μέσω του γιου του Jean-Baptiste, περιστασιακού αρθρογράφου σε περιοδικά Τέχνης.
Αυτοπροσωπογραφία του Edelfelt |
Φυσικά για να ικανοποιηθεί η επιθυμία του Edelfelt, να ζωγραφίσει τον Παστέρ στο πολυπράγμον εργαστήριό του, έπρεπε να έχει τη συγκατάθεσή του, καθώς η εργασία θα διαρκούσε για αρκετές εβδομάδες. Ο Παστέρ όχι μόνο δέχτηκε, αλλά συνεργάστηκε με τον Edelfelt συμμετέχοντας στη διαμόρφωση της σύνθεσης. Ο Edelfelt ξεκίνησε να εργάζεται την άνοιξη του 1885 και όπως έγραψε για τον Παστέρ: "Παρατηρούσε τον εξοπλισμό που είχα τοποθετήσει γύρω του και μου ζητούσε να πάρω μερικά από τα αντικείμενα και να τα αντικαταστήσω με άλλα, διότι κατά τη γνώμη του δεν ήταν σχετικά με την επιστημονική εργασία".
Ο πίνακας τελικά ολοκληρώθηκε, παρουσιάστηκε το 1886 στο Σαλόνι του Παρισιού, και ο δημιουργός του απέσπασε εξαιρετικές κριτικές και επίσης πολλές παραγγελίες για ανατυπώσεις του. Καλημέρα σας!