Η σελίδα αποστρέφεται την αναφορά στα εκπαιδευτικά πράγματα της χώρας, παρότι συντάσσεται από εκπαιδευτικό. Συνήθως τέτοιες συζητήσεις-όπως άλλωστε κάθε συζήτηση για οποιοδήποτε από τα πράγματα της χώρας μας- επικεντρώνονται στις (απαράγραπτες) ευθύνες της πολιτείας, σπανίως στις επιλογές και στις ευθύνες των πολιτών - και εν προκειμένω των εκπαιδευτικών - είναι αλυσιτελείς και εν τέλει, απλώς διαπιστωτικές.
Θα το επιχειρήσει όμως σήμερα, αναπαράγοντας μάλλον όσα απεχθάνεται. Θα σας μιλήσει για ένα περιστατικό που ο συντάκτης της έζησε προχτές, ένα περιστατικό που είναι απίθανο να το μην το έχετε ζήσει και εσείς.
Είναι το μάθημα Βιολογίας Προσανατολισμού και μια μαθήτρια λύνει στον πίνακα μια άσκηση Γενετικής. Όταν τελειώνει, ο συντάκτης τής ζητεί να εξηγήσει την "στρατηγική" που ακολούθησε, τη σειρά των συλλογισμών της.
Τότε η μαθήτρια - ένα πανέξυπνο κορίτσι με ειλικρινή και όχι χρησιμοθηρική αγάπη για τη Βιολογία - αρχίζει, με ρυθμό και χροιά ανθρώπινης φωνής που έχει προσομοιωθεί από πρόγραμμα ηλεκτρονικού υπολογιστή, να απαγγέλλει κατά λέξη εδάφια του σχολικού εγχειριδίου που κατά τη γνώμη της στοιχειοθετούσαν τους ανύπαρκτους συλλογισμούς της. Τίποτε δηλαδή περισσότερο από μια επίδειξη της μηχανιστικής δεξιότητας επίλυσης προβλημάτων + την ετοιμοπαράδοτη (από τον προγυμναστή της;) "τεκμηρίωση".
Όταν ο συντάκτης ζητεί από τη μαθήτρια να μιλήσει σαν κανονικός άνθρωπος, αναπτύσσοντας απλά, τεκμηριωμένα και με φυσικό τρόπο, τις σκέψεις της, το δύστυχο κορίτσι του αντιτείνει ότι "έτσι τα θέλουν αυτοί στις Πανελλαδικές Εξετάσεις".
Για τον Θεό, τον Δαρβίνο, ή όποια φυσική, μεταφυσική ή υπερφυσική δύναμη στην οποία πιστεύετε, είναι αυτό Βιολογία (ή Φυσική, ή Ιστορία, ή οποιοδήποτε μάθημα αγαπάτε), τι επιτέλους πρέπει να γίνει για να καταστεί αντιληπτό ότι τέτοιες "διδακτικές" αθλιότητες σκοτώνουν την ουσία του μαθήματος, παραλύουν την ικανότητα των μαθητών για σκέψη και γεννούν πνευματική αναπηρία; Έστω ότι υπάρχουν α υ τ ο ί που έ τ σ ι τα θέλουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Πού βρίσκονται, λοιπόν α υ τ ο ί, αν όχι μεταξύ η μ ώ ν;
Και πώς κατόρθωσαν να επιβάλουν αυτήν την αθλιότητα στις σχολικές αίθουσες και στα βαθμολογικά κέντρα, χωρίς την ανοχή, αν όχι την συναίνεση, των υπολοίπων;