Τ ην αγάπη μας για τον συγγραφέα της "Αλίκης στη χώρα των θαυμάτων" την έχουμε εκδηλώσει σε αρκετές ευκαιρίες κατά το παρελθόν, επισημαίνοντας ότι το πολυσήμαντο έργο του,  εκτός από τη μαθηματική, φιλοσοφική και τη γλωσσολογική ανάγνωσή του, υπόκειται και στην αντίστοιχη βιολογική. 

Ας δώσουμε λοιπόν 3 σχετικά παραδείγματα, με πρώτο και καλύτερο το μότο της μητρικής σελίδας, το οποίο έχει αντληθεί από το βιβλίο του: "Μες στον καθρέφτη και τι βρήκε η Αλίκη εκεί":

"Τώρα λοιπόν βλέπεις ότι πως για να παραμείνεις στην ίδια θέση πρέπει να τρέχεις συνεχώς. Κι αν θέλεις να πας παραπέρα, πρέπει να τρέχεις δύο φορές περισσότερο"

Σας θυμίζει κάτι; Φυσικά και ναι! Οι πιο πολλοί αναγνώστες βιολόγοι ή μη, μπορούν να αναγνωρίσουν στη φράση την εφαρμογή της στη  Βιολογική Εξέλιξη: Οι οργανισμοί για να παραμένουν συνεχώς προσαρμοσμένοι στο περιβάλλον τους (να παραμένουν στην ίδια θέση) πρέπει να αλλάζουν συνεχώς (να τρέχουν συνεχώς).

Πάμε στο δεύτερο, που αντλήθηκε από έναν διάλογο ανάμεσα στην Αλίκη και τον Γάτο του Τσεσάιρ, από τις "Περιπέτειες της Αλίκης στη χώρα των θαυμάτων":

- Παρακαλώ σε Γάτε μπορείς να μου πεις ποιον δρόμο πρέπει να ακολουθήσω για να φύγω από δω;

- Αυτό εξαρτάται από του πού θέλεις να πας, είπε ο Γάτος.

- Δεν με νοιάζει πολύ πού,  είπε η Αλίκη.

- Τότε δεν έχει σημασία ποιον δρόμο θα πάρεις, είπε ο Γάτος.

- Αρκεί να φτάσω κάπου, συμπλήρωσε σαν επεξήγηση η Αλίκη.

- Τότε οπωσδήποτε θα φτάσεις, είπε ο Γάτος "αρκεί να είναι μακρύς ο δρόμος σου"

Μη μου πείτε πως δεν σας θυμίζει τον μη προκαθορισμένο και "άσκοπο" τρόπο με τον οποίο "δουλεύει" η Εξέλιξη, ακολουθώντας το ένα ή το άλλο απρόβλεπτο αλλά μακρύ μονοπάτι;

Και πάμε στο τελευταίο που είναι διασκεδαστικό, αλλά θέλει τη συγκέντρωσή σας.

Ο Carroll έχοντας μαθηματική παιδεία αγαπούσε τους γρίφους και τα παζλ. Είχε επινοήσει λοιπόν ένα παιχνίδι στο οποίο όσοι μετείχαν έπρεπε να συνδέσουν με λογικούς μετασχηματισμούς δύο λέξεις, ακολουθώντας όμως καθορισμένους κανόνες.

Ας πούμε τις λέξεις: DOOR και τη λέξη WINDOW.

Οι κανόνες ήταν να ξεκινάς από την αρχική λέξη (DOOR), να αποσπάς μια ακολουθία γραμμάτων, ας πούμε την OOR και με αυτήν να συνθέτεις μια νέα λέξη, ας πούμε την POOREST. Από αυτήν να αποσπάς ακόμη μια ακολουθία γραμμάτων λ.χ. την RES για να συνθέσεις την τρίτη νέα λέξη, ας πούμε την: RESOUND. Αποσπώντας από αυτήν την ακολουθία UND, να συνθέτεις τη λέξη: UNDO και με απόσπαση της ακολουθίας NDO, να καταλήγεις στην τελική (WINDOW).

Την ακολουθία των γραμμάτων που αποσπούσε την ονόμαζε συζυγία, την αλληλουχία των παραγόμενων λέξεων την ονόμαζε αλυσίδα και κάθε μια λέξη, που παρεμβάλλεται μεταξύ δύο άλλων, την χαρακτήριζε σύνδεσμο.

Κέρδιζε όποιος είχε αποκομίσει τη μεγαλύτερη βαθμολογία που έβγαινε από το άθροισμα των λέξεων της μεγαλύτερης συζυγίας + τον αριθμό των λέξεων της μικρότερης επί 7 και αφαιρώντας από το άθροισμα αυτό μια μονάδα για κάθε σύνδεσμο και για κάθε γράμμα που δεν είχε χρησιμοποιηθεί. (Δείτε στην εικόνα που έχουμε επισυνάψει ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα στη βαθμολόγηση του παζλ).


Τι σχέση θα πείτε έχει αυτό με τη βιολογία και την Εξέλιξη; Μα το ξέρετε: Με τον ίδιο τρόπο με τον οποίο με τον οποίο η αρχική λέξη της αλυσίδας παρήγαγε την τελευταία, ένα αλληλόμορφο κατά τη διαδικασία της Εξέλιξης (με προσθήκες, αφαιρέσεις, αντικαταστάσεις κ.τ.λ. νουκλεοτιδίων) παράγει μια διαδοχή αλληλομόρφων ως το τελευταίο προστεθέν στον πληθυσμό. 

Μάλιστα οι βιοπληροφορικοί έχοντας στη διάθεσή τους όλα τις αλληλουχίες όλων των αλληλομόρφων ενός γονιδίου, είναι σε θέση να προσδιορίσουν τις μεταβάσεις από το ένα στο άλλο, κατά τη διάρκεια της εξελικτικής πορείας, να διερευνήσουν φυλογενετικές σχέσεις κ.ά.